Spraakherkenning
Praktijken aangesloten bij HZK maken gebruik van spraakherkenning. HZK ondersteunt hierbij en heeft deze nieuwe innovatieve werkwijze opgenomen als module binnen Meer Tijd voor de Patiënt.
Een spraakherkenningstool zorgt ervoor dat spraak live wordt omgezet in tekst en wordt samengevat en verwerkt in SOEP-regels. Hierbij wordt een deel van de verslaglegging van het consult geautomatiseerd. De huisarts heeft meer oog voor de patiënt en meer tijd beschikbaar voor overige zorgtaken. HZK ondersteunt de aanbieders Juvoly en OurMind. Spraakherkenning past binnen de strategische koers van de HZK, omdat zorgprofessionals digitaal vaardiger worden en het de werkdruk verlaagd.
Resultaten
Inzet van spraakherkenning levert de volgende voordelen op:
- Consulten worden direct omgezet in SOEP-verslagen, waardoor zorgverleners efficiënter kunnen werken en zij meer aandacht hebben voor de patiënt.
- De verslaglegging draagt bij aan de verhoging van het werkplezier en draagt bij aan een hogere patiënttevredenheid.
Integratie
| Juvoly | OurMind |
HIS |
|
|
Health Connected | In onderhandeling | In onderhandeling |
Medicom | Geïntegreerd | Integratie eind Q2/begin Q3 2025 |
Sanday | Geïntegreerd | In onderhandeling
|
Telefonie |
|
|
Advitronics | Bezig met pilot | Bezig met pilot |
TeleQ | In onderhandeling | In onderhandeling |
Verschillen Juvoly en OurMind
Contact
Wil je meer informatie omtrent spraakherkenning? Neem dan contact op met digitalisering@hzk.nl