Menu

Spraakherkenning

Praktijken aangesloten bij HZK maken gebruik van spraakherkenning. HZK ondersteunt hierbij en heeft deze nieuwe innovatieve werkwijze opgenomen als module binnen Meer Tijd voor de Patiënt.
Twee medewerkers in gesprek

Spraakherkenning

Praktijken aangesloten bij HZK maken gebruik van spraakherkenning. HZK ondersteunt hierbij en heeft deze nieuwe innovatieve werkwijze opgenomen als module binnen Meer Tijd voor de Patiënt. Een spraakherkenningstool zorgt ervoor dat spraak live wordt omgezet in tekst en wordt samengevat en verwerkt in SOEP-regels. Hierbij wordt een deel van de verslaglegging van het consult geautomatiseerd.  De huisarts heeft meer oog voor de patiënt en meer tijd beschikbaar voor overige zorgtaken. HZK ondersteunt  de  aanbieders Juvoly en OurMind. Spraakherkenning past binnen de strategische koers van de HZK, omdat zorgprofessionals digitaalvaardiger worden en het de werkdruk verlaagd.

Resultaten

Inzet van spraakherkenning levert de volgende  voordelen op: Consulten worden direct omgezet in SOEP-verslagen, waardoor zorgverleners efficiënter kunnen werken en zij meer aandacht hebben voor de patiënt. De verslaglegging,  het draagt bij aan de verhoging van  het werkplezier en draagt bij aan een hogere patiënttevredenheid.

Integratie

 

Juvoly 

OurMind  

HIS  

 

 

Health Connected  

In onderhandeling

In onderhandeling

Medicom 

Geïntegreerd  

Integratie eind Q2/begin Q3 2025

Sanday 

Geïntegreerd  

In onderhandeling

Telefonie 

 

 

Advitronics 

Bezig met pilot

Bezig met pilot

TeleQ  

In onderhandeling

In onderhandeling 

Verschillen Juvoly en OurMind

Vragen of meer informatie

Wil je meer informatie omtrent spraakherkenning? Neem dan contact op met digitalisering@hzk.nl