Menu

Spraakherkenning

Praktijken aangesloten bij HZK maken gebruik van spraakherkenning. HZK ondersteunt hierbij en heeft deze nieuwe innovatieve werkwijze opgenomen als module binnen Meer Tijd voor de Patiënt.
Huisartsenpraktijk, spreekkamer met bureau en tafel.

Spraakherkenning

Praktijken aangesloten bij HZK maken gebruik van spraakherkenning. HZK ondersteunt hierbij en heeft deze nieuwe innovatieve werkwijze opgenomen als module binnen Meer Tijd voor de Patiënt.

Een spraakherkenningstool zorgt ervoor dat spraak live wordt omgezet in tekst en wordt samengevat en verwerkt in SOEP-regels. Hierbij wordt een deel van de verslaglegging van het consult geautomatiseerd.  De huisarts heeft meer oog voor de patiënt en meer tijd beschikbaar voor overige zorgtaken. HZK ondersteunt de aanbieders Juvoly en OurMind. Spraakherkenning past binnen de strategische koers van de HZK, omdat zorgprofessionals digitaal vaardiger worden en het de werkdruk verlaagd.  

Resultaten

Inzet van spraakherkenning levert de volgende voordelen op:

  • Consulten worden direct omgezet in SOEP-verslagen, waardoor zorgverleners efficiënter kunnen werken en zij meer aandacht hebben voor de patiënt.
  • De verslaglegging draagt bij aan de verhoging van  het werkplezier en draagt bij aan een hogere patiënttevredenheid.

Integratie

 

Juvoly 

OurMind  

HIS  

 

 

Health Connected   

In onderhandeling 

In onderhandeling 

Medicom  

Geïntegreerd   

Integratie eind Q2/begin Q3 2025 

Sanday  

Geïntegreerd   

In onderhandeling 

 

Telefonie 

 

 

Advitronics  

Bezig met pilot 

Bezig met pilot 

TeleQ   

In onderhandeling 

In onderhandeling  

Verschillen Juvoly en OurMind

Contact

Wil je meer informatie omtrent spraakherkenning? Neem dan contact op met digitalisering@hzk.nl